onsdag 1 april 2009

Mejl om blogg

Med anledning av min bloggstart igår så har jag fått en del mejl. Många hejar på, och en del är lite ifrågasättande. En person meddelade diskret att "beteckningen 'blog' emanerar från ordet weblog - det vill säga en slags dagbok på nätet". Tack för upplysningen! Det kom också en fråga från en som säger att han "undviker datorn så mycket som det går". Han undrar varför just bloggning ska vara så fantastiskt. Är det inte bättre att träffas och prata med varandra, undrar han. Jo det är nog sant, att det är bra att träffas öga mot öga. Bloggningen utesluter inte möten. Däremot är det ett suveränt komplement. Snart är Elfack i Göteborg här. Då ska jag passa på att träffa många inom branschen. Välkommen dit - du har väl anmält dig? Om inte, gör det på www.eio.se.

2 kommentarer:

  1. Ursäkta mig, men vad betyder ordet "emanerar"? Menar du härstammar? Skriv enklare, så kommer fler att läsa det du skriver.

    SvaraRadera
  2. Hej. Just det här ordet var ur ett citat. Men enkelt och rakt på sak, ska det vara! Det tycker jag också. Kul att du läste och kommenterade.

    SvaraRadera