fredag 8 maj 2009

Dags att summera veckan

Sitter på tåget på väg hem från Göteborg och reflekterar över veckan med Elfack och vårt Årsmöte. Lågkonjunkturen till trots, eller kanske till och med tack vare, upplever jag det som om fler och fler intresserar sig för funktioner och lösningar som stämmer med kundens värderingar och intresse. Det kan handla om allt från att spara energi och miljö till bekvämlighet och design, ja till och med status. Produkterna finns. Det kan var och en som besökt mässan lätt konstatera. Det är vår uppgift att paketera och erbjuda rätt lösning. Här återkommer jag till mitt tidigare inlägg om vikten av samarbetet i flera led i elteknikbranschen. Vi har nu efter årsmötet en nyvald styrelse i EIO med ett stort engagemang för att hjälpa medlemsföretagen att nå framgång och jag lovar att vi som arbetar på EIO kommer att prioritera dessa frågor och jobba hårt för att underlätta och synliggöra fördelarna med all teknik som vi har att erbjuda till hem, arbetsplatser och offentlig miljö.
En slitsam vecka har det varit och nu ser jag fram mot en helg med lite sol och värme.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar